Vanlige spørsmål

BETALING
Betaling skjer med kort eller mot faktura. Ved kjøp med kort debiteres din konto ved bestillingstilfellet. Ved fakturakjøp skal betalingen være oss i hende senest 15 dager fra fakturadato. Ved forsinket betaling tas en påminnelseavgift og forsinkelsesrente på 18 prosent ut. Sedvanlig kredittkontroll utføres før levering.

Når du betaler med kort håndteres betalingen av vår betalingspartner DIBS Payment Gateway (http://www.dibs.no) for å garantere en raskt og sikker betaling. Slik fungere det:

- Når du har valgt ut de produktene du vil handle velger du "VISA" eller "Mastercard" som betalingsmetode. Fyll i bedriftsopplysningene og klikk på "Fortsett" for å fylle i leveringsinformasjon.
- Du lenkes deretter over til DIBS sikre betalingsserver der du oppgir kortnummer, gyldighetsdato og CVC-kode.
- Ditt kortnummer sendes gjennom en sterkt kryptert tilkobling direkte til banken din. OnOffice.no har ikke tilgang til noen som helst informasjon om ditt kort eller din bank. DIBS secure server software (SSL) er industristandard, og det beste tilgjengelige programmet for sikre forretningstransaksjoner idag. En kontroll om at kortopplysningene stemmer samt at det finnes penger på kontoen foretas.
COOKIES
OnOffice.no benytter såkalte "cookies" av rent tekniske årsaker for å forenkle og forbedre ditt besøk på vårt nettsted.

En cookie er en tekstfil som lagres på harddisken i din datatamaskin. Våre cookies inneholder ingen personlig informasjon, og brukes kun for å gi en oversikt over varene du har valgt samt til å måle antall besøk.

Hvis du ikke aksepterer lagring av cookies kan du slå dette av under sikkerhetsinnstillingene i nettleseren din. Dersom du slår av cookies vil handlekurven på OnOffice.no ikke fungere, og din bestilling kan ikke gjennomføres.

Hvordan man aktiverer cookies varierer mellom ulike nettlesere. Felles er det imidlertid at du skal lete etter "Tillat Cookies" eller "Aktivere Cookies". Ytterligere informasjon om nettopp din nettleser finner du i nettleserens hjelpefiler.
ENDRING AV BESTILLING
Dersom du vil endre noe i en bestilling, f.eks. avbestille eller komplettere, skal du kontakte kundetjensten eller 021-61 94 00. Oppgi alltid ditt bestillingsnummer for bestillingen som skal endres. Hvis bestillingen ikke er videresendt til vårt lager kan den fremdeles annulleres. Vi bearbeider din bestilling raskt, og derfor haster det om du vil avbestille.
FINN DITT PRODUKT
For å finne visse produkt benytter du deg av produktgruppene i venstre menyen "Produkter" for å finne du vil kjøpe. Alternativt bruker du søkefunksjonen "Søk" øverst i venstre hjørne på siden, eller leter i den alfabetiske listen "Produkter A til Å" lengst ned i venstre meny.

Dersom du ikke finner produktet du søker, kontakt OnOffice.no kundetjeneste eller ring 021-61 94 00. Vi kan vanligvis tilby deg det du søker selv om produktet ikke finnes på vårt nettsted.
FORBEHOLD
Vi reserverer oss mot eventuelle feilaktigheter på nettstedet, utgående artikler og utsolgte varer.
GLEMT PASSORD
Har du glemt passordet ditt klikker du på ”Logg inn” og ”Glemt passord?” på nettsiden og fyller i din e-post i skjemaet. Bekreft gjennom å trykke på ”Send”, så sender vi passordet ditt direkte til din e-post.
HANDLE
Du begynner å handle på www.onoffice.no ved å først velge produkter og deretter fylle i visse obligatoriske kundeopplysninger når du skal betale i kassen, eller gjennom at du først registrerer deg som kunde hos www.onoffice.no, og deretter velger produkter:
1. Klikk på lenken "Ny kunde"
2. Registrer deg som bedrift. Avslutt registreringen ved å klikke på knappen "Registrere".
3. Du får umiddelbart en bekreftelse på din registrering med brukernavn og passord via e-post.

Er du allerede kunde hos www.onoffice.no:
1. Fyll i brukernavn og passord, og trykk på "Logg inn".
2. Velg ønskede produkter og bekreft hvert kjøp ved å klikke på "Kjøp".
Hvis du vil ta bort et produkt fra handlekurven klikker du på "Ta bort" i handlekurven din. Når du har gjennomført endringen vil handlekurven din oppdateres automatisk.
3. Klikk deretter på "Til kassen" ved "Handlekurv" øverst til høyre.
4. Velg betalingsmåte, dvs. kort- eller fakturabetaling, og klikk på "Fortsett".
5. En bekreftelse på kjøpet ditt kommer deretter umiddelbart via e-post.
LEVERING
Dine produkter sendes direkte til din leveringsadresse i Norge. Dersom du har valgt å betale mot faktura, sendes et separat e-post med din faktura. Varer bestilt før kl 10.00 forlater lageret samme dag.

Kjøperen har ansvaret for at leverings- og faktureringsopplysninger formidles til OnOffice.no ved forandringer. Ved spørsmål om levering av din bestilling kontakter du kundetjensten.
Ved bestillinger er fraktkostnaden 99 kroner.
PERSON- & BEDRIFTSOPPLYSNINGER
Når du handler på www.onoffice.no oppgir du informasjon som for eksempel personnavn, bedriftsnavn, adresse og telefonnummer, og i forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg.

Vi trenger ditt organisasjonsnummer for å forsikre oss om at din bedrift ikke har betalingsanmerkninger og at dine bedriftsopplysninger er korrekte. Dette er viktigt for at sikkerheten skal være høy som mulig.
PRISER
Alle priser er oppgitt i NOK og eksklusive moms. Vi forbeholder oss retten til å justere priser og avgifter på grunn av valutaforandringer, råvareprisforandringer eller annet som ligger utenfor vår kontroll. Eksempelvis kan priser på blekkpatroner og lasertonere variere noe avhengig av blant annet valutakurs. For aktuelle priser gå inn på www.onoffice.no. OnOffice.no reserverer seg for eventuelle feil.
PRIVATPERSONER
Vi vender oss til bedrifter, foreninger, forsamlinger, organisasjoner, skoler og offentlig sektor. Samtlige priser oppgis eksklusive moms og kjøps- og leveringsbetingelser gjelder for bedrifter. Privatpersoner kan ikke bestille.
RETURER, REKLAMASJONER & GARANTIER

Returer
Alle returer skal være forhåndsavtalt. Avtale om retur gjøres med kundeservice eller selger. Godkjent returskjema må følge med varene når disse sendes eller leveres tilbake til oss. Varene må være i originalemballasje og i en slik tilstand at de kan selges som ny. Anmodning om returen må skje innen 5 virkedager fra mottakelsen av varen. Returen må være mottatt på lagret innen 15 virkedager. Skaffevarer taes ikke i retur.

Reklamasjoner
Ser du ved mottak av varene at de har ytre skader på emballasje etc, må dette anmerkes på fraktbrev/utleveringsseddel før sjåføren forlater stedet. Sjåføren har plikt til å vente til dette har skjedd. Kopi av fraktbrev/utleveringsseddel med anmerkning om skade på varene må følge skjema for «Reklamasjon og returskjema ». Reklamasjonen må skje straks og senest innen 3 virkedager fra mottakelsen av varen. Arkivskap bør sjekkes meget nøye og etikettene på skapet må leses nøye. Reklamasjonsfrist er 3 virkedager etter mottak.

Garantier
OnOffice.no sortiment omfattes av våre leverandørers garantier. Kontakt vår kundetjeneste for spesifisering.